11.04.2018

Nobunaga‘s Ambition: Taishi erscheint am 8. Juni in Europa

KOEI TECMO Europe kündigt den Release des Strategiespiels Nobunaga’s Ambition: Taishi am 8. Juni 2018 für die PlayStation®4 an.

Von historischen Ereignissen inspiriert, können die Spieler der Strategie-Simulation Nobunaga’s Ambition: Taishi Schlachten und Ereignisse der Sengoku Ära erleben. Im Japan des 15. und 16. Jahrhunderts versuchen die Lokalherren, die Vorherrschaft an sich zu reißen, das Land zu vereinigen und ein neues Shogunat zu installieren. Die Spieler müssen ihre Strategie an die aktuellen Geschehnisse anpassen und durch immer neue taktische Varianten ihren Vorteil sichern. Die Strategien beschränken sich dabei nicht auf militärische Handlungen, sondern erfordern den Aufbau einer Wirtschaft inklusiver lukrativer Handelsrouten - nur so können die Spieler ihr Gebiet vergrößern und eine mächtige Armee aufbauen.

Die Reaktionen der Offiziere unter dem Kommando der Spieler werden durch das Resolve-System vorausgesagt und das Gameplay sowie die geforderten Taktiken ändern sich dementsprechend. Dadurch werden die komplexen strategischen Elemente in Nobunaga’s Ambition: Taishi noch zugänglicher für die Spieler und hauchen den virtuellen Figuren Leben ein. Dies wird den Spielern einen noch tieferen Einblick in die komplexe historische Simulation geben, für die diese Spieleserie bekannt ist.

Mehr über die Geschichte der Sengoku Ära und Neuigkeiten zu  Nobunaga’s Ambition: Taishi gibt es auf der offiziellen Website, auf Facebook und Twitter.

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.