Media Alert

Betreed de duistere fantasiewereld van Wo Long: Fallen Dynasty, Team Ninja’s volgende grote masocore-ervaring

‘Above the Darkened Kingdom, a Dragon Rises!’

KOEI TECMO Europe en de beroemde ontwikkelaar Team NINJA (Nioh, Ninja Gaiden) onthullen met trots de eerste details over hun epische nieuwe, bovennatuurlijke Three Kingdoms-thriller, Wo Long: Fallen Dynasty. Deze game is momenteel in ontwikkeling voor de Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation®5, PlayStation®4 en Windows en Steam®, voor een release aan het begin van 2023.

Wo Long: Fallen Dynasty volgt het dramatische, spectaculaire verhaal van een naamloze soldaat die vecht om te overleven in een fantasy-versie van de latere Han-dynastie-periode, waarin demonen de drie koninkrijken belagen. Spelers moeten hun zwaard in de traditie van de Chinese vechtkunst gebruiken om dodelijke wezens en soldaten te bestrijden. Maar om werkelijk te kunnen zegevieren, moeten spelers de innerlijke kracht van hun held ontketenen.

Deze game komt voort uit een samenwerking tussen de Team NINJA-producers Fumihiko Yasuda (Nioh) en Masaaki Yamagiwa (Bloodborne), en biedt de volgende features:

1. Demonen in het koninkrijk
Beleef een duister fantasy-verhaal in de chaotische Drie Koninkrijken-periode. Strijd als een militie-soldaat om te midden van demonische belagers te overleven tijdens de latere Han-dynastie. De waanzin van de Drie Koninkrijken krijgt een heel nieuwe dimensie!

2. Wek je innerlijke kracht
Versla dodelijke vijanden om het moreel van je soldaat te versterken en de sluimerende kracht in hem te wekken! Overwin vijanden met unieke nieuwe strategieën, inclusief vechtstijlen die zijn gebaseerd op de “Vijf Fases”.

3. Leef met het zwaard
Beoefenaars van de Chinese vechtsporten en zwaardvechtkunst staan erom bekend dat ze het tij van de strijd in een oogwenk kunnen veranderen door gracieus te veranderen van tempo en vloeiend te wisselen tussen offensieve en verdedigende manoeuvres. Overweldig tegenstanders met krachtuitbarstingen in een reeks intense en bloedige veldslagen, terwijl je de precisie en vaardigheid leert die nodig zijn om een echte zwaardkunstenaar te worden.

Ga voor meer informatie over Wo Long: Fallen Dynasty naar de officiële site, ‘Like’ ons op www.facebook.com/koeitecmogames, en volg ons op Instagram en Twitter @koeitecmoeurope.

ABOUT KOEI TECMO EUROPE LTD.

TECMO KOEI EUROPE Ltd, the European subsidiary of TECMO KOEI HOLDINGS Co., Ltd. of Japan established operations in 2003 and based just outside of London, in Hertfordshire.

TECMO KOEI is respected worldwide as the premier developer for historical action games and is recognised as the innovator of the Tactical Action genre. The various Warriors series of games have generated more than 18 million unit sales worldwide since releasing for PlayStation consoles in 1997. With their focus on spectacular battles, legendary characters and dramatic storylines it is these long established series which TECMO KOEI is most renowned for.

In addition to these historical action titles TECMO KOEI’s desire for innovation and diversity has seen the company establish the successful G1 Jockey horse racing series along with the political and tactical machinations of the Romance of the Three Kingdoms series.

TECMO KOEI maintains operations in Japan, the U.S.A, Canada, China, Singapore, Korea and Taiwan and employs over 1200 people worldwide.

The company's continued success is the result of continuing dedication to the quality and innovative game play of its products, the energies of the technical and creative talents and most notably the enthusiasm and alliance of every single passionate fan.

TECMO KOEI constantly seeks a fine balance between entertainment, technology, art and education. With the rapid advance in video game technology, TECMO KOEI aims to provide a global audience with satisfying interactive entertainment experience. The research and development teams are expanding into new genres, experimenting with new innovations and constantly striving to provide gamers with the richest tapestries upon which to live out dreams and spend hours of fulfilling enjoyment.

TECMO KOEI EUROPE invites everyone to be a part of our ever growing and vibrant family.

About Koch Media
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing, marketing and distribution activities extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner.

The Koch Media Group runs a multi-label strategy, with fully owned publishing units, such as Deep Silver, Prime Matter, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt; publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally - as a global publishing partner - Koch Media has formed long-term multinational publishing collaborations with numerous game publishers including; Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Focus Multimedia, Giants Software, Koei Tecmo, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, THQ Nordic, Tripwire, Warner Bros and many others.

With its parent company in Höfen / Austria - and the HQ in Munich / Germany - Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns 10 game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Digixart (Montpellier / France), Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam / the Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films; a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns leading video game merchandise companies Gaya Entertainment (Munich / Germany) and DPI Merchandising (Denver, Roseburg / USA) and a Quality Assurance Facility in Olomouc / Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.