Persbericht

KeyWe verschijnt deze zomer voor PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X | S, Xbox One & Nintendo Switch

Schattig & chaotisch puzzelspel komt naar consoles!

Bereid je voor op paniek in de postkamer! Sold Out en Stonewheat & Sons maken met plezier bekend dat het schattige postpuzzelspel KeyWe naar consoles komt. Komende zomer verschijnt de game voor het PlayStation®5 (PS5)-systeem, het PlayStation®4-systeem, de Xbox Series X|S- en Xbox One-consoles en het Nintendo Switch™-systeem.

De schattige en chaotische coöpgame, waarin spelers als twee kiwivogels in een postkantoor telegrammen typen, pakjes versturen en dringende berichten versturen, komt deze zomer fysiek en digitaal beschikbaar voor alle console-systemen, tegelijk met de digitale release voor pc’s.

“We flapperen van blijdschap, nu we KeyWe voor consoles kunnen aankondigen,” aldus Joel Davis, artist en animator bij Stonewheat & Sons. “Het was altijd al ons doel om KeyWe naar zoveel mogelijk spelers te brengen, dus vinden we het geweldig dat spelers op alle consoles en pc vanaf dag één de fun en chaos van Bungalow Basin’s Telepost kunnen beleven.”

“Nadat we vorig jaar de award voor ‘Best Family Game’ wonnen tijdens de gamescom awards, wilden we heel graag meer details over KeyWe met iedereen delen,” zegt Katie Clark, product manager bij Sold Out. “We kunnen niet wachten tot spelers van alle leeftijden ontdekken wat voor chaos in de postkamer ze kunnen beleven wanneer de volledige game komende zomer verschijnt.

KeyWe is een chaotisch postpuzzelspel met Jeff en Debra, twee kleine kiwivogels die werken in een even gezellige als chaotische postkamer. Omdat ze geen handen hebben, moeten ze springen, flapperen, pikken en kontbeuken in een interactief landschap van hendels, bellen en knoppen om alle berichten op tijd bezorgd te krijgen.

Kenmerken:

• Paniek in de postkamer – Als kiwivogel moet je op een postkantoor samenwerken met een vriend om telegrammen te typen, dringende berichten te versturen, pakjes te verzenden en de post te laten stromen.
  • Schattige, chaotische coöp Geniet samenwerkend van de chaotische actie, lokaal of online.
  • Ook leuk in je eentje – Bestuur twee kiwivogels met een enkele controller om in je eentje de post te regelen.
  • Een postkantoor vol details – Vind je weg over bureaus en door postkamers om de meester van de posterijen te worden.
  • Seizoensinvloeden – Overwin problemen die worden veroorzaakt door winters weer, herfststormen en meer om een ware postkantoorheld te worden.
  • Aanpasbare kiwi’s – Verander de kleur van je kiwi’s veren en ontgrendel nieuwe accessoires – want wat is schattiger dan een kiwi met een hoedje op?

Je kunt KeyWe nu toevoegen aan je Steam-verlanglijst. Ga voor meer informatie over KeyWe naar  keywegame.com, volg @KeyWeGame op Twitter, of discussieer mee op Discord!

About Sold Out
Sold Out combines a wealth of experience mixed in with youth to form its close-knit team. Publishing for physical and digital distribution Sold Out has had the joy of working with Team 17, Rebellion, Frontier Developments and other indie developers. For more information on Sold Out and its upcoming titles, visit the official website at soldout.uk.com.
About Koch Media
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing activities, marketing and distribution extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner. The Koch Media Group runs a multi-label strategy with fully owned publishing units such as Deep Silver, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt which publish games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally, as global publishing partner Koch Media has formed long-term multi-national publishing collaborations with numerous game publishers including Bethesda, Capcom, Codemasters, Konami, Koei Tecmo, Sega, Square Enix, Warner Bros and many others. With its parent company in Höfen, Austria, and the Publishing HQ in Munich, Germany, Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns seven game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) and Vertigo Games (Rotterdam /The Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films, a European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns Gaya Entertainment, a leading video game merchandise company in Munich, Germany, and the Quality Assurance Facility in Olomouc, Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.