Media Alert

Nieuwste Resident Evil 4-trailer onthult nieuwe locaties, vijanden en gameplay tijdens PlayStation State of Play

Speelbare demo en gratis DLC “The Mercenaries” aangekondigd

Tijdens het nieuwste PlayStation State of Play-evenement onthulde Capcom, een toonaangevende ontwikkelaar en uitgever van videogames, spannende nieuwe details over de komende release van Resident Evil™ 4. Nieuw beelden van deze geliefde titel toonden Leon S. Kennedy in verschillende nieuwe omgevingen, een messcherpe confrontatie met Jack Krauser, en meer! Behalve gameplay-onthullingen werd in de trailer ook een demo aangekondigd voor Resident Evil 4 en bevestigd dat “The Mercenaries”-mode na de lancering terugkeert als gratis DLC. Resident Evil 4 verschijnt op 24 maart 2023 voor PlayStation®5, PlayStation®4, Xbox Series X|S en pc via Steam.

Om te ontsnappen uit een Europees dorpje dat wordt geteisterd door Las Plagas, moeten Leon en zijn metgezel Ashley Graham hun weg vinden door verschillende gebieden die door de sekte van Los Illuminados worden beheerst. Tijdens hun tocht door een enorm kasteel, vervallen mijnen en andere omgevingen, worden ze geconfronteerd met geïnfecteerde dorpelingen, gestoorde sekteleden en andere vijanden die worden aangestuurd door de Las Plagas-parasiet. Terwijl Leon en Ashley deze vijanden het hoofd bieden, moeten ze hun hersenen gebruiken om geheimzinnige structuren, verborgen mechanismen, esoterische puzzels en andere geheimen te doorgronden. Wanneer de twee menen het pad naar veiligheid gevonden te hebben, worden ze geconfronteerd met de koelbloedige special forces-agent majoor Jack Krauser.

In de trailer werden ook twee spannende ervaringen aangekondigd. Voor fans die niet kunnen wachten op de release van  Resident Evil 4 is een demo van de game aangekondigd, terwijl fans die na het uitspelen van de hoofd-campaign naar meer actie verlangen blij zullen worden van het nieuws dat de beroemde challenge mode “The Mercenaries” na de lancering van Resident Evil 4 terugkeert als gratis DLC. Meer informatie over de releasedatums van de demo en “The Mercenaries” DLC wordt later bekendgemaakt.

Over Resident Evil 4
In Resident Evil 4 volgen we Leon S. Kennedy 6 jaar na zijn helse ervaringen tijdens de biologische ramp in Raccoon City. Vanwege zijn ongeëvenaarde vastberadenheid werd hij gerekruteerd als agent direct onder de president van de Verenigde Staten. Met de ervaring van meerdere missies achter de rug, wordt Leon uitgezonden om de recent ontvoerde dochter van de president te redden. Leon traceert haar in een afgelegen Europees dorp, maar na het eerste contact ontdekt hij dat er iets grondig mis is met de lokale bevolking.

Dit herziene overlevingsverhaal keert terug, met een moderne visuele stijl die eer doet aan de originele release. Veel teamleden van het bekroonde en bestverkochte Resident Evil™ 2 uit 2019 keren ook terug voor een diepere duik in de essentie van Resident Evil 4. Fans en nieuwkomers kunnen genieten van zowel het nieuwe als het bekende; De RE Engine zorgt ervoor dat de creatieve richting van het origineel verhoogd is, om zo een verhaal te vertellen dat duisterder en nog verontrustender is.

Resident Evil 4 verschijnt op 24 maart 2023 voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en PC (Steam).

Over Capcom
Capcom is a leading worldwide developer, publisher and distributor of interactive entertainment for game consoles, PCs, handheld and wireless devices. Founded in 1983, the company has created hundreds of games, including groundbreaking franchises Resident Evil™, Monster Hunter™, Street Fighter™, Mega Man™, Devil May Cry™ and Ace Attorney™. Capcom maintains operations in the U.S., U.K., Germany, France, Hong Kong, Taiwan and Tokyo, with corporate headquarters located in Osaka, Japan. More information about Capcom and its products can be found at www.capcom.com or www.capcom-europe.com.

Capcom, and the Capcom logo are registered trademarks of Capcom Co., Ltd. in the U.S. or other countries. Ace Attorney, Devil May Cry, Mega Man, Monster Hunter and Resident Evil are trademarks and/or registered trademarks of Capcom Co., Ltd., in the U.S. and/or other countries. Street Fighter is a trademark and/or registered trademark of Capcom U.S.A., Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks and trade names are the property of their respective owners.
PLAION is a leading independent developer and producer of games and entertainment products, with nine development studios and five publishing units based all over the world. Founded in 1994 as Koch Media, PLAION offers a unique breadth of services and solutions, dynamically growing its business to push ourselves and our partners to the forefront in all the segments we operate in.

PLAION runs a multi-label strategy, with fully owned publishing units, such as Deep Silver, Prime Matter, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt, publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally - as a global publishing partner - PLAION has formed long-term multinational publishing collaborations with numerous game publishers including Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Focus Multimedia, Giants Software, Koei Tecmo, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, THQ Nordic, Tripwire, Warner Bros and many others.

With its parent company in Höfen, Austria - and the HQ in Munich, Germany - PLAION owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

PLAION owns nine game development studios: Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham, UK), Fishlabs (Hamburg, DE), Warhorse Studios (Prague, CZ), Milestone (Milan, IT), Voxler (Paris, FR) , DigixArt (Montpellier, FR), Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów, PL), Free Radical Design (Nottingham, UK) and Vertigo Games (Rotterdam, Amsterdam, NL). Additionally, PLAION collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of PLAION is also PLAION PICTURES, a leading independent film distributor in Europe with a library of more than 1.400 titles. Further business operations include Sola Media, a sales agency and production company for family entertainment, Spotfilm Networx, a multi-channel streaming network, and a sub-label dedicated to Japanese animation.

PLAION also owns the leading video game merchandise company DPI Merchandising (Denver, Roseburg, USA and Munich, DE) and a Quality Assurance Facility in Olomouc, CZ.